| | | | Fórum - Miklós utolsó 30 hozzászólása | | | | |
| Miklós (előzmény: p1rat3n1nj4 47486.) | 2025.07.10. 13:18 |
| | | Jó kérdés!
A passzív nem lény lapok képességei ugyan nem működnek - de a dermesztésjelzővel ellentétben, ezeket ilyenkor nem veszítik el, továbbra is megvan neki, lehet őket másolni, az inváziómesterrel is működik, ha egy másik aktív (P)-s lappal használni akarod. |
| | | | |
| Miklós (előzmény: Balage 14.) | 2025.07.10. 13:07 |
| | | A halálsikoly nem egy reakció, ami beelőzi az előidézőjét, hanem egy sima kapcsolódó hatás. A kapcsolódó hatás akkor jön létre, amikor az, amihez kapcsolódik, már létrejött. |
| | | | |
| Miklós (előzmény: Teddy0715 47479.) | 2025.07.08. 10:12 |
| | | Egy picivel lejjebb írtam már, hogy mi a kézből kijátszás.
Ha egy képességgel raksz lapot a kezedből a játékba, nem az!
A "kijátszást" és a "kézből kijátszást" meg kell különböztetnünk. Ahogy a kézből kijátszásnak csak az minősül, amikor önálló cselekvésként, a költség kifizetésével (v helyettesítésével) játszod ki a lapot, kijátszásnak bármi, amikor a lapot játékba rakod.
Úgyhogy igen az Építő rakshallion akkor is ad VP-t, ha egy képességgel raksz játékba építményt. És igen, a szellemhajóra így kaphatsz akár 3 vp-t is.
Viszont ha már itt tartunk, egy gyakorlati tanács:
Az építő rakshallion bár erősnek tűnik, nem a legjobb választás épületek mellé.
Mert sok esetben simán meg fogja az ellenfél szüntetni, és csak annyi a dolga, hogy az építő lényeid kijátszását szabotálja, utána már az összes építményed blank lapként fog a kezedben csücsülni.
Asz-phalt a megbízható nem véletlenül kapta ezt a nevet, sokkal megbízhatóbb épületek mellé A szellemszolgát max egy Beldian vagy Mutáns szirén tudja kiütni, szóval sokkal konzisztensebben ki tudod játszani az építményeidet vele.
|
| | | | |
| Miklós (előzmény: Takemikazuchi 47478.) | 2025.07.08. 10:03 |
| | | Igy van, a tiltott mágia listát a júl 19-i beholderes verseny utáni hét elején fogjuk frissíteni. |
| | | | |
| Miklós (előzmény: Jancsár János 9.) | 2025.07.07. 16:18 |
| | | Én csak azt mondom, a két eset közt nincs különbség:
Akár leszedik a lapot, akár ellopják, mikor a halálsikoly létrejön, a lap már nincs nálam játékban.
Tehát vagy amikor úgy döntünk, hogy ez a halálsikoly ki fog sülni (sikeresen létrejött egy leszedés vagy lopás, de még nem hajtottuk végre), akkor kell vizsgálni, hogy a halálsikoly mit fog csinálni, és alkalmazni rá minden módosítót, igy a duplázást is; Vagy pedig B verzió, a halálsikollyal csak akkor foglalkozunk, amikor már a lap a gyűjtőbe kerül ill. gazdát cserélt, akkor pedig már nem számít a módosító (mert ugye csak az én lapjaim halálsikolyátr duplázza, nem az összeset).
Korábban már számos kérdés merült fel a halálsikollyal kapcsolatban, ilyenkor mindig úgy ítéltünk, hogy a halálsikollyal kapcsolatos döntéseket akkor kell meghozni, amikor az létrejött (pl. Tilretas erődítménye), úgyhogy ésszerű, hogy akkor a halálsikoly költségét is ilyenkor kell fizetni, meg a módosítókat is ilyenkor kell alkalmazni.
Tehát B verzió a válasz. Lopásnál sem duplázódik a halálsikoly. |
| | | | |
| Miklós (előzmény: Teddy0715 47476.) | 2025.07.04. 13:16 |
| | | | | | | |
| Miklós (előzmény: Teddy0715 47474.) | 2025.07.04. 12:35 |
| | | Kézből kijátszás az, amikor a lapokat az idézési költség kifizetésével (vagy helyettesítésével), önálló cselekvésként a kezemből kijátszom; illetve van néhány dolog, amit szintén kézből kijátszásnak minősítünk, és ugyanezek a szabályok vonatkoznak rá, de valójában a gyűjtőből játsszuk ki a lapot (feltámadás és vízió).
Amikor egy lap valamilyen lap kijátszása, vagy képesség használata eredményeként kerül játékba, nem számít kézből kijátszásnak, akkor sem, ha a lapot kézből hozzuk játékba. (Kódex 4.22.2. kiegészítése).
Épp ezért a fenti 3 eset közül egyik sem számít a hálóba.
Másik jellemzője a kézből kijátszásnak, hogy arra lehet reagálni, ha viszont a lapot nem önálló cselekvésként, egy másik cselekvés eredményeképp játsszuk ki, akkor nem, csak az őt játékba hozó cselekvésre.
De jó volt a kérdés és az észrevétel, remélem sikerült eloszlatnom a homályt!
A lényeg: önálló cselekvésként, kézből, költségért rakod ki a lapot (vagy esetleg vizóként ill. feltámadva a gyűjtőből), lehet rá reagálni, beleszámit a hálóba. Ha egy lap vagy képesség rakja játékba a lapot, nem lehet rá külön reagálni és nem számít bele a hálóba, és nem "kézből kijátszás".
|
| | | | |
| Miklós (előzmény: Jancsár János 2.) | 2025.07.04. 11:59 |
| | | Miért működne ez lopásnál másképp, mint leszedésnél? Mikor a halálsikoly létrejön, már nincs nálam játékban a Bűvölt szimbiózis. |
| | | | |
| Miklós (előzmény: Will Madden 144.) | 2025.07.03. 11:27 |
| | | Azért erről megnéznék egy screenshotot, mert nekem működik. |
| | | | |
| Miklós (előzmény: Teddy0715 47472.) | 2025.07.02. 13:50 |
| | | Nem, reakcióként csak akkor használhatsz egy képességet, ha rá van írva, hogy reakcióként is használhatod. |
| | | | |
| Miklós (előzmény: Teddy0715 47470.) | 2025.07.02. 11:20 |
| | | J képességét használva lemásolók 1 hajót. 1, Ha annak a hajónak van kijátszáskori képessége az nem jön létre?
Itt ugyanazt a lapot (vagyis annak a másolatát) játszod ki. Az nem számit, hogy nem kézből, és nem a költség kifizetésével: ha egy lapot kijátszol, a kijátszáskori képességei mindig létrejönnek, kivéve, ha a lap másképp nem rendelkezik.
A kijátszáskori képességek másoláskor akkor nem jönnek létre, ha csak a képességét másolod valaminek, és nem kijátszáskori képességből teszed.
Itt viszont nemcsak a lap képességeit másolod, hanem a teljes lapot hozod létre, mindenestül.
2, Ha a másolandó hajónak elhasználtam a J képességét, akkor a másolatnak el lesz használva a J képessége? (vagy S, K arra körre) A kódex új írja azonos "állapotban", de ez a passzív/aktív állapotra vonatkozik vagy mindenre?
Az, hogy a másolás abban az állapotban másolja a lapot, amiben volt, arra vonatkozik, hogy ugyanaz lesz a szövege. Tehát ha egy képességét elvesztette (pl. azért, mert az egy (J) volt, amit már elhasznált, de akár azért is, mert épp dermesztve volt), akkor az a képesség az adott pillanatban nincs meg neki, tehát a másolatnak sem lesz meg. Viszont az (S), (K) képességet használhatja újra a másolat, akkor is, ha az eredeti lap használta már abban a körben.
3, Ha egy lapon az van írva "Kijátszása köre végén húzz x lapot" akkor is húzok, ha zsz-nak áldozom?
Igen. A teljes hatás a használatkor létrejön, az már mindegy, hogy rögtön, vagy késleltetrve. Nem számít, hogy utána a képességet létrehozó lap kikerül-e a játékból. 4. kérdésre ugyanez a válasz.
igen, ld. 1-es pont. |
| | | | |
| Miklós (előzmény: Teddy0715 47468.) | 2025.07.01. 10:58 |
| | | Igy van, az ősmágia csak az ellenfél drágitásától véd, és attól is csak akkor, ha te nem olcsóbbítod a lapod. |
| | | | |
| Hírek, újdonságok, változások - Board Game Expo 2025.06.14.-06.15. | |
| Miklós (előzmény: ImiLini 3.) | 2025.06.30. 14:37 |
| | | A zsákbamacska pontos darabszámát nem tudom megmondani. Értékben volt pár igazi matuzsálem lap, pl. Alanor 97-es, de hogy minek mennyi az értéke, ezt csak a piac tudja meghatározni. |
| | | | |
| Miklós (előzmény: Teddy0715 47463.) | 2025.06.30. 14:34 |
| | | Egy lap kijátszásának a költségét akkor fizeted ki, ha kézből játszod ki - de a feltámadás és vízió is minden szempontból kézből kijátszásnak minősül, tehát akkor is.
Ha valamilyen varázslat vagy egyéb hatás eredményeképp kerül egy lap a játékba, akkor a tókeneknél nem kell költséget fizetni, más lapoknál a szöveg rendelkezik róla, hogy kell-e. Pl. az Alanori mágikus korvettnél ki kell fizetni a költséget.
Ha egy lap költségét ki kell fizetni, akkor az mindig az alapköltség, plusz módosítók amit fizetsz, Tehát igen, ha a lap költségét fizeted, akkor a járj drágítást is fizeted. |
| | | | |
| Miklós (előzmény: p1rat3n1nj4 128.) | 2025.06.26. 13:49 |
| | | köszönöm a felvetéseket, beleirom a FAQ-ba is akkor.
A mardakor tartalékost nem, egyrészt szerintem ez gyakorlatban nem fog előfordulni, másrészt a tartalékoson rajta van, hogy nem kerülhet a kiegészítő pakliba, így a gyűrődés miatt sem kerülhet oda. |
| | | | |
| Hírek, újdonságok, változások - Board Game Expo 2025.06.14.-06.15. | |
| Miklós (előzmény: Rasolphius93 1.) | 2025.06.26. 11:27 |
| | | Az excel táűblázatomban 5 szerepel az arany foil mellett, de őszintén szólva, már nem emlékszem 100% biztonsággal, hogy ez simán 5 arany zsákbamacska volt, vagy 5 arany zsákmbamacska és 1-1 arany ultraritka, vagy 3 zsákbamacska és 1-1 arany UR, de talán az utóbbi. |
| | | | |
| Miklós (előzmény: p1rat3n1nj4 123.) | 2025.06.25. 21:13 |
| | | Leszámítva azt az esetet, amikor valaki nem rak össze kiegészítő paklit, én nem sok gondot látok a lappal (arra meg lejjebb elmagyaráztam, mi van).. De ha még bármilyen kérdésed van a lap működésével kapcsolatban, szívesen válaszolok rá. Nem is baj, ha tisztázzuk előre, mit kell még esetleg a FAQ-ba beírni. |
| | | | |
| | | | 2 eset van. Ha valamilyen versenyszabály miatt nincs kiegészítő, akkor értelemszerűen nem tudja a lapot odaküldeni. De ilyen csak pörgősön van, ott meg úgysincs 2. meccs, szóval ez lényegtelen. A másik eset, hogy valaki nem rak kiegészitőt. Ilyen esetben van egy 0s mérteű kiegészítője, oda ki kell pakolászni a lapokat. De ez is inkabb elméleti eset, inkább e kezdőknél fordulhat elő, ott meg nem sok gyűrődést fog kapni. |
| | | | |
| | | | Az alap, hogy ehhez a laphoz kell faq, a speciàlis (és főként elméleti) speciális eseteket nem lehet a lapon taglalni. Azt facebookon is írtam, a lapok, képességek felülírhatják a szabàlyokat. A kiegészítő paklinak a szabályok szerint pontosan 30 lapnak kell lennie, de van olyan hatás, ami módosíthatja. A gyűrődést amennyire lehet, végre kell hajtani: az általa kijelölt lapot ki kell rakni a sideba, és ha van legális lap, amit berakhatsz helyette, be kell tenni. Ha ez nem lehetséges, előfordulhat, hogy a paklid 50nél kevesebb lapból fog állni, de ettől még nem veszted el a játékot. |
| | | | |
| Miklós (előzmény: LuiDragon 47458.) | 2025.06.23. 11:59 |
| | | 117.0. A játékban lévő permanensekre csak olyan nem önálló jelző kerülhet, amely az adott permanenshez kapcsolódóan értelmezhető.
tehát csak olyan lapra lehet rakni késleltetett hatás jelzőt, aminek van ilyen, így a Zarknod haragjával nem tudod átrakni olyanra, aminek nincs. |
| | | | |
| Miklós (előzmény: Faen 47456.) | 2025.06.18. 19:05 |
| | | ahogy a kódex mondja, ha egy lény max. ÉP-je csökken, az nem sebződés, ha a max. ÉP-je nő, az nem gyógyulás (akkor sem, ha ezzel együtt általában értelemszerűen csökken ill. nő az aktuális ÉP-je is). |
| | | | |
| Miklós (előzmény: p1rat3n1nj4 100.) | 2025.06.18. 12:47 |
| | | jelenleg még nincs tervben (mondjuk kb. minden vp termelő lapra ráírjuk, hogy kivéve 1. körben). |
| | | | |
| Miklós (előzmény: p1rat3n1nj4 98.) | 2025.06.18. 11:47 |
| | | Az éjfaaty követő nem olcsóbbít az 1. körben. Max. hívó kürttel meg 7 törzzsel tudod megkombózni. |
| | | | |
| Miklós (előzmény: Novalisk24 8300.) | 2025.06.17. 18:29 |
| | | Ez nem merült fel, 2 okból:
- sokkal több az élőholt, mint egy adott etnikum, sokkal könnyebben, triviálisabban lehet teljesíteni a feltételt.
- a korábbi lapokat nem így teszteltük. |
| | | | |
| Miklós (előzmény: Darkmelon 88.) | 2025.06.17. 11:23 |
| | | Minden alkotó elmének van igénye arra, hogy időnként új dolgokat találjon ki. A sav koncepció az egyik tesztelő ötlete volt, kitalált hozzá lapokat, felrakta, kipróbáltuk, működött, jó volt, zöld utat kapott. De ahogy Xsep is írta, nem vesz el helyet semmi elől, igyekszünk maximálisan támogatni mindent, amivel játszanak is, minden koncepció kap bőven új lapokat. |
| | | | |
| Miklós (előzmény: Teddy0715 47452.) | 2025.06.16. 11:46 |
| | | ez nem verseny, a teszteléshez használjuk, ignoráld. |
| | | | |
| Miklós (előzmény: Sveryxx 83.) | 2025.06.16. 11:35 |
| | | Ha valami költségre vonatkozik, az mindig az alap költségre vonatkozik, akkor is, ha ez nincs külön kiírva (kivéve, ha egy reakció hivatkozik költségre). Kódex 21.9.0. |
| | | | |
| Miklós (előzmény: Hamlet 80.) | 2025.06.14. 12:14 |
| | | A kiegészítőben több, mint 100 lény van, ezek közül kb. 25-26 4/4 vagy nagyobb, de vannak 6/6-os és 7/7-es monstrumok is szóval lesznek gigászok bőven, de nyilván kellenek kisebb lények is. Esélyes, hogy a 3/3-asok közül is sok még tovább nőtt volna Kreátor főzetétől, ha hagyunk nekik több időt!  |
| | | | |
| Miklós (előzmény: LuiDragon 47449.) | 2025.06.13. 14:30 |
| | | | | | | |
| Miklós (előzmény: Novalisk24 47447.) | 2025.06.12. 14:25 |
| | | Igen, persze. Amikor egy lap lemásol egy képességet, attól kezdve olyan, mintha az rá lenne írva, elvehető, dermeszthető, másolható. De magát a másoló képességet 2 okból se tudod megkapni, egyrészt, ha már megvan neki egy másik képesség, akkor a (J) ugye már nincs meg, ha meg megvan még neki, és nincs más képessége, akkor sem lehet másoló képességet másolni. |
| | | | |
A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek
|