| Hamarosan, jelenleg összeállítás alatt (a Nemzetin felmerült kérdések alapján). |  
 | Mikorra várható a következő Kérdezz-Felelek? |  
 | Jelenleg melyek a legkedveltebb/legerősebb színek? |  
 Igen, mivel az új Kódex fejezetet Leira hívta életre, főleg mivel volt pár hasonló lap korábban is, annyi kérdést kaptunk, hogy látszott, ideje végre szabályt alkotni rá. 
 
A Pura Vecz egyébként nem ugyanez a kategória, ő varázslatot ismétel, nem hatást, ez a szabály őrá nem is vonatkozik. Más kérdés, hogy lehet, hogy a Kódex szabályt akár ki is lehetne terjeszteni varázslat megismétlésére is, végülis a mechanizmus eléggé hasonlatos. |  
 Sziasztok! 
 
Kicsit utána nézegettem a dolgoknak és ez a hatás megismétlése (http://kodex.hkk.hu/onl/#106) a 2019. decemberi Kérdezz-felelekkel került be a Kódexbe: 
http://beholder.hu/?m=hkk&cikk=28507 
 
Ezek alapján a Pura Vecz (201 -as lap és a Szelence tesztelésének megkezdésekor (ha ez valóban több mint egy éve kezdődött) még nem volt ilyen szabály, amire most a FAQ hivatkozik. 
 
A fentiek tükrében én utólagosan kérek elnézést minden tesztelőtől azon kijelentésemmel kapcsolatban, hogy nem értem miért nem a szabályok szerint tesztelnek és a lap szövege miért nem pontos. |  
 | Varázsdoboz + szelence elég érdekes kérdés abban az esetben, ha a varázsdoboz képességét reakcióként használod. Ahhoz, amit János írt, egy árnyalatnyi kiegészítést tennék csak hozzá. Addig oké a dolog, hogy a felül levő lapot kijátszod reakcióként a varázsdobozzal. Viszont ezután reakciók következhetnek csak, és a szelence hatása nem az. Tehát végigmegy a teljes reakciósor, és csak ezután sül ki ez a nem-reakció kapcsolódó hatás, vagyis ellőheted a pakli tetején levő következő lapot 1 zsz árán. Elvben akár reakcióként is, mivel a varázsdoboz képessége ezt lehetővé teszi, de mivel a teljes előző reakciósor már lezárult, nem nagyon tudsz reagálni vele semmire. |  
 | Talán úgy lehet legjobban elindulni az ipyen kérdések "házi megválaszolásánál, hogy :" képzeld el, hogy 2 van belőle, és a másik a szelence". |  
 Szimpla, nem-reakcio hasznalat eseten: hasznalod a dobozt, es kijatszol egy lapot valamelyik pakli tetejerol. Ha a szelence aktivalast kivano kepessegre volt allitva, akkor donthetsz ugy, ismet elkoltod az 1 zsz-ot, es ismet kijatszhatsz egy lapot valamelyik pakli tetejerol.  
Ha a kiszemelt lap a pakli tetejen reakciokent jatszhato ki, vagy reakciokent is kijatszhato, akkor a dobozt reakciokent is hasznalhatod (es kijatszhatod a kiszemelt realciot). Ezutan, ha aktivalast kivano kepessegre van allitva a szelence, ismet elkoltheted az 1 zsz-ot, akar reakciokent is, es ismet kijatszhatsz reakciokent egy reakciokent kijatszhato lapot. 
Semmi nem tiltja h ezt ugyanabban a reakciosorban megtedd. De tovabbra sem jatszhatsz ki reakciokent nem-reakcio lapot. |  
 Kifordított varázsdoboz + szelence hogyan fog működni a gyakorlatban? 
Itt arra gondolok, ha pl reakciót/semlegesítést játszanék ki valamelyik pakli tetejéről. 
1) Reagálok a varázsdoboz képességével, majd kijátszhatok még egy lapot(pontosabban ki kell játszanom  . ) ? Esetleg a reakciósorban is visszafoghatok(bármikor?) a szelencével ugyanúgy valamelyik pakli tetejéről? 
2) Vagy ha a szelencével már nem reagálok(de a dobozzal ugyanúgy reakcióztam), hanem csak kijátszom az egyik lapot, akkor az mikor kerül majd játékba? 
Eléggé elterjedt mostanában a dobozka, biztos vagyok benne, hogy pár napon belül belefutunk ebbe a kérdésbe.. |  
 | Passzivizálni akkor kell, amikor létrejönne a képesség, szóval jah, ha a képesség passzivizálást vagy áldozást ír elő költségként, és nincs már ott a szelence, akkor az besül. |  
 | Én azt továbbra sem értem, hogy a szelence egy duplázó hatást rak a játékba. Ez a hatás akkor is ott van, ha leszedik, feláldozom a szelencét. Ezt követően mit passzivizálgatok? Egy akármit? Vagy egyszerűen besül a képesség? Vagy félreértem és a duplázás a szelence képessége és megy vele, ha kikerül a játékból? |  
 Szerintem talán annyiban érdemes lehet a korábbi faq-t megigazítani, hogy a mesterrel megismételt Elhibázott varázslat hatásának is a feltétele a kockadobás, tehát megismétléskor ismét dobni kellene.  
Azt kellene megértenie mindenkinek, hogy per pillanat egy új hatásmechanizmus, és az őt szabályozó keretek megszületésének vagyunk a tanúi. Amikor a semlegesítés, a zanszilánk vagy a védekezés szabálya, mint új játékmechanizmus született, azoknak is idő kellett a letisztuláshoz. |  
 A főnix halála kérdés a Zarknod bilincse "mellett"-re vonatkozott.  
Nem szedi le az asztalt, mert a kijátszója nem tudja a feltételt/költséget teljesíteni (ti. bilincs mellett nem tud keresni). 
 
A korábbi Leira szelencéje - Pura Vecz, a mester párhuzamra visszatérve: 
Szerintem a mester egy azonnali/általános varázslat hatását hozza létre még egyszer. Ez is hatás megismétlése, és a megismételt hatás a mester saját hatása lesz. Azért nem vetődött fel eddig a költség kérdése, mert nagyon kevés olyan azonnali/általános varázslat van, amelynek a teljes hatásához további költség kapcsolódik. (Pl. a Zan szertartás épp ilyen). Szerintem ezeket az extra költségeket Pura Vecz-nél is ki kell fizetni.  
 
(Itt jegyzem meg, hogy a triviális kérdésekben továbbra is segíteni fogok, és szívesen segítek a versenybíróknak is, ha igénylik. Fontos és "billegős" szabályértelmezési kérdésekben azonban csupán véleményt formálok.  
Ezt minden esetben jelezni fogom a "szerintem" nyomatékosított feltüntetésével.) |  
 | Akkor mostantól a Pura Vecz is így működik? |  
 Leira szelencéjére visszatérve még: a lap szövege ugye azt mondja, hogy a hatás duplán érvényesül. Ez szó szerint azt jelenti, hogy a hatás duplán, azaz kétszer fog érvényesülni, vagyis létrejönni. De a másodjára létrejött hatás már a szelencétől fog eredni. Sajnos, azt nem lehet belemagyarázni, hogy csak egy hatás lesz, de az dupla hatásfokkal, mert ilyen nincs a HKK-ban, és nem is akarunk egy lap kedvéért egy új szabályt és hozzá tartozó fejezetet nyitni, főleg, mert ahhoz így nekifutásból lehetne még 100 pontos FAQ-t írni. 
 
Ami ugye kérdéses pont még, hogy miért kell kifizetni a második esetben az esetleges költséget. Egyrészt, maga a hatás ismétlés szabálya már annak idején is nagyon sok munkaóra után lett véglegesítve, az összes, ilyen ismétlő hatással működő lapot figyelembe véve, mert így volt ésszerű a dolog, és az a szabály világosan kimondja ezt. És akkor meg is egyeztünk abban, hogyha azt akarjuk, hogy egy ismétlő hatás ingyenes legyen, akkor azt külön rá kell a lapra vezetni.  
 
Másrészt, ingyenesen létrehozni (akár jelentős) költséggel bíró dolgokat sosem jó. Ennek beláthatatlan következményei vannak, a HKK legbrókenebb kombói, tiltásai sokszor az ilyen ingyen dolgokból jöttek. Tehát a FAQ marad, amíg nem talál valaki ellentmondást a szabályokban. 
 
Nézzük akkor most a konkrét kérdéseket: 
 
"Hogyan működik őshangya ostromgéppel? Teppelem, adok egy quwargot először, aztán dobathatok?" 
Igen, pont úgy, mintha 2 őshangya ostromgépet lenne. Elforgatod az ostromgépet, az ellenfél kap egy H.quwargot, utána elforgatod a szelencét, és az ellenfél dob. 
 
"Másik pedig Sivarával hogy működik? Keresem Sivarát, aztán kereshetek egy szelencét / bármit?" 
A felvetés jó, hiszen ha áldozni a szelencét kell, akkor miért ne lehetne szelencét is keresni... Ha azonban jobban megnézed, ez nem így működik. A másolt képesség egy, még a pakliban levő Sivaráé. Ezt a képességet duplikálod. A képesség célpontjait az ismétléskor ugyan megváltoztathatod, de a képességet aktiváló lap ugyanaz marad. A Sivara, amit az előbb előkerestél. Mivel az ismétléskor a lap már a kezedben van, már nem tudja még egyszer használni azt a képességét, hogy keresd őt elő a pakliból (hiába mondja a 106.7-es pont, hogy a korlátot ismétléssel át lehetne lépni). Szóval Sivarát sajna nem érdemes szelencézni. 
 
"A főnix halála leszedi az asztalt mellette?" 
A főnix halála egy általános varázslat, ezeknek ez "képessége" csak további költsége. Duplikálni szelencével ilyet nem tudsz. (Az áramlása ugyan képesség, de arra sem működik, hiszen nem tudod visszakeverni a kezedből a pakliba, se az eredeti lapot, se a szelencét...) |  
 Szerintem tiltsd ki a lapot, és akkor nincs gond  |  
 Sziasztok! 
 
A szerdai Exes verseny felé közeledve egyre több kérdést kapok azzal kapcsolatban, hogy fog működni a Leira szelencéje. Várható hétfő estig legkésőbb újragondolása a megjelent FAQ-nak? Mert ha nem, úgy szeretném tisztázni a játékosok felé, hogy a FAQ alkalmazva lesz-e vagy sem. |  
 | Igen, de azért megkérdezem, HÁTHA más volt a kiadói szándék... |  
 | Van olyan aki a fázisokkal is bajba van. Az elején kellene kezdeni. |  
 Igen bilincs mellett eláramoltatod        amugy kuka |  
 És lenne is egy kérdésem a Bilincs miatt... 
A főnix halála leszedi az asztalt mellette? 
Ugyanis a Keress ki... szöveg után kettőspont van, ami gondolom vagy feltétel vagy költség. De nem tudom teljesíteni... így akkor kuka a lap? |  
 Én sem bántani akarok senkit, de ideje lenne már, hogy legyen köztük valaki, aki tud fogalmazni rendesen   |  
 Addig erőszakoljuk szegény lapot amíg tiltásra kerül.    |  
 Üdvözletem!  
 
Megszeretném akkor itt is kérdezni, a szelencével kapcsolatos kérdéseimet. 
 
Kettő kérdésem támadt a lappal kapcsolatban, mindkettő aktiválásra: 
 
Hogyan működik őshangya ostromgéppel?  
Teppelem, adok egy quwargot először, aztán dobathatok?  
 
Másik pedig Sivarával hogy működik?  
Keresem Sivarát, aztán kereshetek egy szelencét / bármit?  
 
Köszönöm előre is a kérdésekre a választ    
 
Oh igen. Nem véletlen tettem fel ezeket a kérdéseket, sajnos nekem koránt sem egyértelmű, hogy mit akart a kiadó ezzel a lappal kapcsolatban. Ezek tök logikusnak tűnnek, így ha valaki válaszol erre, az valami hivatalos kódex-szel / faq-val alátámasztott válasz legyen kérem szépen. Köszönöm! |  
 | Most nem a tesztelők ellen akarok beszélni, de szerintem az nem egy valid érv, hogy így teszteltük. Sőt engem ez kifejezetten idegesít. A lapok a ráírt szövegük alapján működnek. Ha el lett rontva a szövegezés, akkor így jártunk... Ennyi és pont. |  
 | Jogos, Pura Vecz is így van játszva. |  
 Ez örvendetes. A Szelence FAQ-ban is lehet szó esetleg átgondolásról? Nem igazán értem(sokakkal együtt), hogy hogyan sikerült ide bekavarni a képesség esetleges költségeit, feltételeit. Az én olvasatomban(és a tesztelés alapján is) itt a következő történik: 
aktiválom a Szelence képességét, ami a FAQ szóhasználatával élve "vár" a megfelelő hatásra.  Elköltöm a költségeket, teljesítem az esetleges feltételeket(pl. kötelék mutatása), létrehoztam a hatást, nagyon ügyes vagyok. A Szelence ezt megduplázza, és kész(létrejön még egyszer, választhatok más célpontot). Szó sincs szerintem arról, hogy az egész procedúrát létrehozná még egyszer, költségekkel együtt.  Megnéztem most a Pura Vecz alatti FAQ-kat, és ott sincs szó arról, hogy még egyszer ki kéne fizetnem a varázslat költségeit.  Vagy itt arról van szó, hogy a "duplán érvényesül" helyett "még egyszer létrejön"-t kellett volna írnunk a lapra? Mert akkor talán jobb lenne ezt az egy apróságot korrigálni a lapon, mint a kieg egyik legérdekesebb és legerősebb lapját így degradálni, hogy eddig összesen 2-3 versenyen játszhattunk vele. |  
 | jaja, sőt, kézből eldobásra sem (pedig korlátba varázsrépa mellé igen finom) |  
 Kérdeztétek, mi van akkor, ha egy FAQ hibás, erre írtam, hogy nincs nagy probléma, észreveszitek, a fórumban jelzitek, és javítjuk. 
 
Na a xenomorf életvadász ilyen   bevallom a FAQ írásakor ellenőrzésekor annyira lekötött a Leira szelencés ezerféle kivétel meg a többi, bonyolultabb kérdés, hogy elsiklottam efelett a triviális FAQ felett. Természetesen igazatok van, a lap leírja, hogy mi van akkor, ha nincs 2 egyforma típusú a lap (meg kell mutatni a kezét), tehát ilyenkor nem kell egy általános szabályban választ keresni, mi a teendő, mert a lap megmondja. Ha nincs, csak 1 lapod, vagy nincs 2 azonos típusú, nem dobsz semmit, csak megmutatod a kezed. Elnézést kérek a tévedésért, hamarosan javítjuk! |   Hírek, újdonságok, változások | Szavazások
A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek
 
  |