|   | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6  | |  
 | Felkészülés FAQ pontosítását kérem. Felülírja az AK101-t (nekromancia), vagy arra az esetre gondol, ha nem jár együtt a max. ép csökkenés aktuális ép csökkenéssel. |  
 | Janos nagyon szepen levezette, igy van. |  
 | Na igen, ezt nem olvastam... |  
 Itt olvastam: 
Nagy HKK Könyv, 62. oldal, Semmi: 
 
(a definíció legvégén  
Ha az asztalról egy lény a gyűjtő helyett a Semmibe kerül, ugyanúgy jár érte szörnykomponens, mintha a gyűjtőbe került volna, és amikor egy lap a Semmibe kerül, ugyanúgy létrejönnek azok a hatások is, amelyek egy lap gyűjtőbe kerülésekor működnek (úgy kell tekinteni, mintha a lap a "gyűjtő érintésével" kerülne a Semmibe). 
 
(idézet vége). |  
 "A Semmibe nem kerül közvetlenül lap. Úgy kell elképzelni a Semmit, mint a gyűjtő egy következő bugyrát." 
Ezt hol olvastad? A semmi eredeti definíciója az Árnyékhold kiegészítővel együtt lett megalkotva, és ebben ilyen nincs. 
Ezzel együtt egyet értek veled, hogy nem kerülnek a semmibe az alternatív módon kijátszott lapok. |  
 a szerint, hogy a gyűjtőnek nincs memóriája, ugye kizárt, hogy így legyen, ami szintén az előző hozzászólásodat igazolja, amit én is állítottam tegnap 
 
de azért jó lenne 100%-osan tudni, mert nem szeretném, ha versenyen kerülne semmibe így ködmangóm |  
 | Ellenkező esetben ad absurdum ahhoz a logikai zsákutcához jutnánk, hogy az alternatív módon kijátszható lapok a gyűjtőben is megőrzik az alternatív laptípusukat. Szerintem. |  
 én ugyan ezt mondtam 
 
de, vannak, akik szerint nem, azért inkább megkérdeztem, és várom, hogy Balázs idmondjon rá valamit, az a biztos, mert dungiban is beszéltünk erről Krisztiánnal, és bár ő is inkább e felé a megoldás felé húzódik, nem biztos benne |  
 Erre a kérdésre a választ le lehet vezetni a Semmi definíciójából. A Semmibe nem kerül közvetlenül lap. Úgy kell elképzelni a Semmit, mint a gyűjtő egy következő bugyrát. A Semmibe a lapok úgy kerülnek, hogy minden szempontból gyűjtőbe kerülő lapoknak kell őket tekinteni, de nem a gyűjtőbe, hanem azon keresztül a Semmibe mennek. Ez a legtöbb esetben semmilyen fennakadást nem eredményez, de ez esetben segít minket a kérdésben. Az Óriások földje az azonnali és általános varázslatokat kijátszásuk után a Semmibe küldi. Szerintem a ködölt lapok, de ide lehet sorolni az alternatív módon varázslatként kijátszható lényeket is, a gyűjtőbe kerülnek, hiszen a Föld onnan csak az azonnali és általános varázslat típusú lapokat mozgatja tovább a Semmibe. Ezek pedig más típusúak.  
Természetesen azok a ködös lapok, amik maguk is ilyen típusúak, azok nem menekülhetnek meg. 
 
Szerintem. De persze meg lehet győzni. |  
 | ha ködözök egy nem varázslat lappal (teszem azt ködmangóval), és van az asztalon egy óriások földje, akkor hova kerül ködözés után a ködmangó? |  
 Igen, lesz. 
A gyujtobelinek azert 'van', mert nincs neki elveve. Gondolj mindig arra, ha 2 gyujtobelit masolsz, akkor mi van? Nyilvan lesz neki. |  
 "(AK109) Milyen lényt kapok akkor, ha lemásolok egy olyan lényt, ami elvesztette a képességeit? Attól függ, hogy milyen lappal másolom a lényt, mindig a másoló lap szövegét kell nézni. A Vízionár (új) simán lemásol egy játékban levő lényt, tehát ekkor nem lesz képessége a másolt lénynek sem. A Klónozás azt írja, hogy az eredeti lény minden alaptulajdonságát megkapja, ekkor tehát a másolt lénynek lesznek képességei. A Tükördémon szövege pedig egyértelműen kimondja, hogy a lényt az eredeti képességeivel másolja. Hasonlóan, a szöveget értelmezve kell eljárni, minden más alakváltó, vagy másoló lapnál lapnál is." 
	  
A kérdésre a válasz. Van frissebb. |  
 Szerintem nem kéne idekeverni a képességek meglétét/elvesztését. Egy korábbi Kisebb Zanos faq egyértelműen leírja, hogy a  másoló lapok az eredeti lap eredeti szövegét másolják. Miért lenne ez a szimmetriánál másként? 
 
(AK57) Ha egy lényre Árnyéktüzet varázsolok, és utána ezt a lényt lemásolom egy Kisebb Zannal, akkor a zan az eredeti lényt másolja le. Az alakváltó lapok mindig az eredeti lapot másolják, az eredeti lapra játék közben került módosításokat nem. A Kisebb Zannal másolt lény nem kapja meg az eredeti lény méregjelzőit, erősítő jelzőit, rárakott lapok által kapott bónuszokat, viszont az Árnyéktűzzel elvett képességeket megkapja. 
 
Van ennél frissebb? Mert szerintem ez a faq minden további kérdés és bonyolítás alól kihúzza a szőnyeget. |  
 mondjuk a lap szó szerinti szövegét nézve jogos volt az ítélet 
más kérdés, hogy azért ez szerintem egy elég véleményes ítélet, főleg, hogy nem először láttuk versenyen a kombót 
 
lehet, kell egy faq a kumulatívra   
 
de akkor ezekszerint ha van a gyűjtőben egy fangorom és az asztalon egy képesség nélküli, akkor a kumulatívval másoltnak lesz képessége, hiszen a gyűjtőbelinek "van"? |  
 Gondolom, Krisztian a 'verseny heveben' igy ertette (picit valoban felreertheto), de errol szo sincs. 
 
A FAQ arrol szol, ha van 2 Fan Gorod jatekban, es az egyiknek vagy mindkettonek elveszett a kepessege, akkor mi van. 
A gyujtoben levo lapnak a gyujtoben nyilvan nem mukodnek a kepessegei, de ha letrehozol egy Fan Gort a Kumulativval (vagy barmi mast), akkor annak nyilvan lesz, kulonben nem sok ertelme volna barmit masolni, ami csak a gyujtoben van. |  
 most látom hogy Kfa már leírta, na mind1, nem baj az ha kivan hangsúlyozva   |  
 én voltam a szenvedő alany 
a gyűjtőbe lévő lapoknak nincs képessége + a fangoros faq miatt lett így ítélve 
nem múlott rajta semmi (nekem), de akkor légyszi módosítsátok a faq-t   |  
 Krisz mondta, merthogy gyűjtőben levő lapnak nincs képessége és így nincs mit másoljon a kummulatív (illetve van de egy képesség nélküli fangor jelző nem túl király 1 VP-ért). 
Nem tudom kivel konzultált mikor kihozta ezt a döntést. |  
 | Sracok, a Dungeon-os versenyen valahogy valaki azt hozta ki, hogy nem mukodik a Morq Fan Goros kombo, ha mindketto a gyujtoben van??? A FAQ abszolut nem errol szol!!! |  
 | Csak engem nem enged be vagy nincs szerver? |  
 | Nem, mivel a zanszilánkos lapok nem speciális idézési költségűek, hanem vp-ért jönnek csak ez a vp helyettesíthető. |  
 | zulit csapása leszedi a zanos lapokat? |  
 | Rendben. Hagyjuk. Egész másról volt szó... |  
 | nos igen - sajna a behón se mindig tudják a helyes választ :P |  
 | De értem, a "rátett lapok" erősebbek birtoklás terén ilyen egyszerü. |  
 szerintem meg nem érted a problémát...    |  
 a lopos lapoknál mindig a rátett lap az erősebb, mert az folyamatos hatást fejt ki (meg mert van róla faq is )   |  
 | Értem a szabályokat, csak zavaró mikor minden második versenyen van egy ilyen kérdés a bíróhoz, akinek (ha nem Wekerlén vagyunk) általában dunsztja sincs róla. |  
 |   | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6  | |   Hírek, újdonságok, változások | Szavazások
A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek
 
  |